Review: Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't

Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't by James C. Collins
My rating: 5 of 5 stars

Sadržaj ove knjige utemeljen je na dugogodišnjem istraživanju velikog tima stručnjaka pa s razlogom možemo vjerovati da su rezultati ovog istraživanja valjani. Ne moram iskoristiti sve što sam pročitao u ovoj knjizi ali ću sigurno nešto primjeniti u svom životu. Ne samo profesionalnom, nego i privatnom.

Prvi faktor koji čini uspješnu firmu je Level 5 vođa. Po njihovom istraživanju je svaka uspješna firma imala Level 5 vođu u ključnoj fazi razvoja. To je osoba koja ima poniznost ali i odlučnost. Ambiciozni su ali ambiciozni za firmu ne za sebe osobno. To su vođe koje namjeste situaciju da njihovi nasljednici budu još uspješniji, umjesto da firma propadne kada oni odu. Oni za greške traže krivca u ogledalu a za uspjehe gledaju kroz prozor i traže zasluge u sreći i nekom vanjskom faktoru van njihovog utjecaja.

Drugi faktor kaže da je prvo bitno tko a onda što. Šta se pod tim misli? Pa misli se na to da treba prvo skupiti prave ljude na prava mjesta u busu (bus predstavlja firmu, naravno), a krive ljude izbaciti iz busa. I tek onda gledati gdje ići s tim busem. Znači još jednom ponavljam, prije vizije, prije strategije, prije organizacije, taktike i svega je bitno staviti prave ljude na prava mjesta. Naglasak na prave - ljude. Kada sumnjaš trebaš li nekog zaposliti, nemoj ga zaposliti. Traži dalje. Kada znaš da trebaš mijenjati čovjeka, mijenjaj. Ili ga premjesti. Stavi najbolje ljude na velike prilike za firmu, ne na velike probleme. Ljudi si najbitniji u firmi više ne vrijedi. PRAVI ljudi su najbitniji u firmi.

Treći faktor je suočiti se s brutalnim činjenicama. Sve firme koje su uspjele po ovom istraživanju su krenule u taj proces suočavanjem sa trenutnom realnošću. Primarni zadatak je stvoriti firmu u kojoj će svi biti saslušani, koliko god brutalno bilo ono što imaju reći. Da bi stvorio takvu klimu postavljaj pitanja a ne daji odgovore, uključuj se u debate i dijalog ne predavanje, daj priliku da svi kažu šta je loše. Psihološki ključ za ovaj korak je Stockdale paradoks: Zadrži apsolutnu vjeru da možeš i da ćeš uspjeti na kraju, bez obzira na poteškoće a u isto vrijeme se suočiti s brutalnim činjenicama svoje realnosti, šta god one bile. Karizma može biti problem jer može spriječiti ljude da te suoče s brutalnim činjenicama. Ljudi trebaju biti intrinzično motivirani, ne treba trošiti vrijeme na motivaciju ali treba paziti da ih se ne demotivira. Jedan od načina da ih se demotivira je ignoriranje brutalnih činjenica stvarnog stanja.

Četvrti faktor je hedgehog koncept ili jednostavnost unutar tri kruga. Ključno je raumjeti u čemu tvoja organizacija može biti najbolja na svijetu, ali i jednako važno u čemu ne može biti najbolja na svijetu. Hedgehog koncept nije cilj, strategija ili nešto slično nego razumijevanje. Možda imaš znanje da budeš najbolji u nečemu ali ako nemaš kapacitete da budeš najbolji, neće proći.



Peti faktor je kultura discipline. To se odnosi na samodisciplinirane prave ljude koji rade disciplinirano i konzistentno. Birokracija je potrebna gdje ovo ispred navedeno fali. Što su radnici više disciplinirani i drže se unutar ova tri kruga Hedgehog koncepta sa skoro fanatičnom upornošću, veće su šanse za uspjeh. Npr. obične firme imaju budžete za određene stvari, dok je po ovom konceptu samo dvije opcije ili ga treba financirati ili ne. “Stop doing” liste su, kažu, bitnije nego “to do” liste.

Šesti faktor su tehnološki akceleratori. Uspješne firme postaju pioniri u korištenju tehnologije, a ne rade ono što svi rade. Uspješne firme koriste tehnologiju kao akcelerator uspjeha a ne kao kreaciju uspjeha. 80 posto CEO koje su intervjuirali nisu ni spomenuli tehnologiju kao top 5 razloga za transformaciju u uspješnu firmu. Ovo je istina čak i za firme koji su poznati kao pioniri tehnološke primjene. Puzaj, hodaj pa trči je efektivan pristup u svemu.

Sedmi faktor je flywhhel. Sve uspješne firme izgledaju kao da su oduvijek takve ili da je to naglo se nešto dogodilo da narastu. Ali iznutra je to u biti drugačije. Kao veliki kotač koji se malo gura, pa još malo sve dok se ne počne vrtiti sam ogromnom brzinom nakon nekog vremena kao posljedica konstantnog guranja.


View all my reviews

Objavi komentar

Noviji Stariji

Obrazac za kontakt