5 učenja japanske Wabi Sabi filozofije koje ti mogu drastično poboljšati život

Wabi-sabi je japanski filozofski koncept koji nas potiče da neprestano tragamo za ljepotom u nesavršenosti i prihvaćamo prirodni ciklus života. Podsjeća nas da su sve stvari, uključujući nas same i naš život, nestalne, nepotpune i nesavršene. Savršenstvo je nemoguće, a nepostojanost je jedini put.

Pojedinačno, Wabi i Sabi su dva odvojena koncepta:

  • Wabi govori o pronalasku ljepote u skromnoj jednostavnosti. Poziva nas da otvorimo svoja srca i odmaknemo se od ispraznosti materijalizma kako bismo umjesto toga mogli iskusiti duhovno bogatstvo.
  • Sabi se bavi protokom vremena, načinom na koji sve stvari rastu, stare i propadaju. To sugerira da je ljepota skrivena ispod površine onoga što zapravo vidimo, čak i u onome što u početku percipiramo kao slomljeno.

Zajedno, ova dva koncepta stvaraju sveobuhvatnu i jednostavnu filozofiju za život: Prihvatite ono što jest, ostanite u sadašnjem trenutku i cijenite jednostavne, prolazne faze života.

Ispod je pet Wabi-sabi učenja koja vam mogu pomoći da se u potpunosti odmaknete od suvremenog ubrzanog načina života, težnje za savršenstvom i jurnjave za neprirodnim oblicima uspjeha.

1. Kroz prihvaćanje, pronalazite slobodu; iz prihvaćanja, pronalaziš rast.

Osnovna filozofija Yambushi svećenika može se sažeti u jednu riječ, Uketamo, što znači "ponizno prihvaćam otvorenog srca."

Kako funkcionira Uketamo?

  • Izgubit ćeš posao? Uketamo.
  • Prehladio si se baš kada si imao planirano putovanje? Uketamo

Uketamo znači prihvaćanje i to ono prihvaćanje do srži. Yamabushi su shvatili da što prije prihvatiš sve dobre i loše stvari koje ti život baci, to ćeš se osjećati lakše i bolje. Manje će utjecaja vanjske okolnosti imati na tebe.

Skloni smo pretpostaviti da je onaj tko je u Zen-u stalno u nekom beskrajnom stanju blaženstva i mira bez brige. E, pa nije tako.

Zen nas samo uči kako se suočavati s izazovima i poteškoćama koje nam život postavlja. Zen je način kako se nosimo s neizbježnom stvarnošću neuspjeha, tuge, brige i usamljenosti. Zen je samo način kako reagiramo na ono što život donosi. Hoćeš li prihvatiti nesavršen tijek života? Ili ćeš se boriti protiv toga? Hoćeš li pronaći mir u onome što je upravo ovdje, upravo sada? Ili ćeš to zanijekati i tako nastaviti svoju borbu s tim?

Ideja je prilično jednostavna: kako se nastavljaš opirati, tako ćeš nastaviti povećavati svoju patnju.

Prvo učenje Wabi-sabi filozofije je prakticiranje zahvalnosti i prihvaćanja. Ne radi se o odustajanju. Radi se o prepuštanju težini trenutne situacije i potom aktivnom igranju uloge u odlučivanju što će se sljedeće dogoditi i kako ćeš reagirati.

2. Sve stvari u životu, uključujući i tebe, su u nesavršenom stanju, stoga ne teži savršenstvu, već izvrsnosti.

Ako se sve u prirodi uvijek mijenja, onda ništa ne može biti apsolutno dovršeno. A budući da je savršenstvo stanje potpunosti, onda ništa ne može biti ni savršeno. Stoga nas wabi-sabi filozofija uči da su sve stvari, uključujući nas i naš život, nestalne, nepotpune i nesavršene.

Procjenjuje se da je 2020. globalno tržište protiv starenja bilo vrijedno oko 60 milijardi američkih dolara. dolara. Ljudi očajnički žele izgledati mlađe. Ali nije li starenje prirodni ciklus života? Nije li starenje s protokom vremena stvar ljepote?

Sve se to događa jer smo stalno izloženi lažnoj priči da nismo dovoljno dobri. I mi smo prihvatili to mišljenje koje nije ni naše vlastito. Dozvolili smo da nas to definira. A sada lovimo tu iluziju savršenstva misleći da će nas ona učiniti dostojnima i dovoljno dobrima u sebi.

Savršenstvo ne postoji jer je nesavršenost prirodno stanje života.

Drugim riječima, jednostavno dajte sve od sebe da budete najbolji što možete biti.

3. Cijenite ljepotu svih stvari, posebno onu ljepotu koja se skriva ispod površine onoga što se na prvu čini slomljenim.

Kintsugi je drevni oblik umjetnosti, potječe od wabi-sabija, pri čemu popravljate slomljene predmete zlatnim ispunama, dajući im "zlatne ožiljke". 

Primjer Kintsugi "zlatnog ožiljka", izvor

Kintsugi nas podsjeća da je ljepota u slomljenim stvarima jer nam ti ožiljci pričaju priču. Oni pokazuju snagu, mudrost i otpornost, stečene tijekom vremena. Zašto skrivati ​​ove nesavršenosti ili zlatne ožiljke kada ih ustvari trebamo slaviti?

Ideja je jednostavna: bit će mnogo puta u tvom životu kada ćeš se osjećati slomljeno. Bit će događaja koji će ti ostaviti emocionalne ili fizičke ožiljke. Ne skrivaj se u sjeni. Ne prigušuj vlastito svjetlo tamom oblaka. Umjesto toga, neka ti ožiljci budu iscrtani zlatom kao da je Kintsugi.

Uzmite u obzir da su vaši neuspjesi tu da vas nauče kako ne trebate raditi stvari, da su vaše pogreške tu da vas nauče važnosti oprosta, a vaše bore su tu da vas podsjete na vaš smijeh koji ih je uzrokovao.

Počnite prihvaćati ovaj koncept Kintsugija – da se slomljeni predmeti ne smiju skrivati, već se moraju pokazivati ​​s ponosom – i polako ćeš početi shvaćati kako otapaš tu sliku savršenstva i zamjenjuješ je novim božanskim konceptom ljepote: cjelina tebe.

4. Polagano i jednostavno, jedini je način da osjetite radost što znači biti živ.

Možda se pitaš, ali kako mogu vidjeti ljepotu ispod površine? Kako pronaći ljepotu u svakodnevnom životu kada ti se sve čini tako mračno i mračno?

Usporite i pojednostavite svoj život. U suprotnom ćeš projuriti kroz život, stići na kraj i pitati se, "koja je bila svrha?" Ovo učenje je prilično jednostavno, ali njegove neposredne i dugoročne implikacije su duboke.

Polako i jednostavno je jedini način da osjetiš radost života. Jer samo tako ćeš si dopustiti da postaneš prisutniji i usklađeniji sa svijetom oko sebe. Samo tako ćeš se uroniti u tkanje ovog svemira i cijeniti ga kakav jest: radost zalijevanja cvijeća ujutro, radost gledanja sunca koje zalazi, radost slušanja kiše, radost pečenja torte ili čitanje knjige na plaži.

Ljepota se nalazi u svemu što je živo.

Uspori, pojednostavi svoj život i usredotoči se na ono što ti je stvarno važno. Budi svjesniji ako želiš iskusiti radost svakodnevnog života.

5. Biti zadovoljan upravo tamo gdje jesi sa svime što već imaš, znači biti sretan.

Moderno društvo opsjednuto je pronalaskom sreće. Neću je naći kada dođem do nekog cilja pa mislim da ću tada dosegnuti sreću koja neće nestati. Ne ide to tako. 

Istina je da nas je naša opsesija traženjem sreće zaslijepila za ono što sreća zapravo jest: emocija.

To je samo još jedna od emocija.

Osjećamo se sretni i nesretni baš kao što smo ljuti, tužni, uplašeni ili uzbuđeni. Ne možete biti sretni cijelo vrijeme kao što ne možete biti uzbuđeni cijelo vrijeme.

Dakle, koji je problem s jurnjavom za uspjehom? Prvo, uvijek će mi izmicati. A drugo, gotovo je nemoguće biti sretan cijelo vrijeme.

Ovdje nastupa peto wabi-sabi učenje.

Biti zadovoljan emocijom ljutnje kao što si zadovoljan emocijom uzbuđenja. Biti zadovoljan stanjem tuge kao što si zadovoljan stanjem sreće.

Korijen svake nesreće se rađa iz nezadovoljstva s onim gdje sam i što imam. Stvarno je tako jednostavno.

Korijen svih nesreća rađa se iz toga što sve svoje budne sate provodite bacajući pogled u daleku budućnost i gledajući izvan svog života, umjesto da otvorite oči za sadašnjost i gledate u nju.

Biti zadovoljan onim što imaš i gdje se nalaziš znači biti zahvalan. Biti zadovoljan onim što imaš i gdje se nalaziš, dok radiš na onome što želiiš potpuno vjeruješ da to možeš postići, znači biti svjestan i imati namjeru. A kroz zahvalnost, namjeru i djelovanje pronalazite sreću.

A ono što je najbolje je da nas ovaj zaključak vraća se na prvo wabi-sabi učenje: Prihvaćanje je zadovoljstvo, a zadovoljstvo prihvaćanje.


*izvor i inspiracija iz članka https://www.omaritani.com/blog/wabi-sabi-philosophy-teachings

Objavi komentar

Noviji Stariji

Obrazac za kontakt